1 Nisan 2012 Pazar

ELDE AÇMA KIYMALI PATLICANLI BÖREK


Bugün akşam için yemek yapmadım.Açıkçası canım yapmak istemedi,bugünlükte böyle olsun dedim,börek açtım yanınada  kısırla ayran yapıp onlarla bugünlük idare ettik.Kimsede şikayetçi değildi demekki ara sıra böyle yapılabilirmiş:)Böreğimiz için malzemelerimiz:
1 yumurta
2 yemek kaşığı sirke
1 yemek kaşığı sıvıyağ
tuz
4 su bardağı un
yaklaşık 1 su bardağı su
1küçük kase dolusu kıyma
4 patlıcan
2 büyük kuru soğan
karabiber
birkaç dal maydanoz
1 tatlı kaşığı salça
1 küçük kase sıvıyağ
üzerine sürmek için 1 yumurta sarısı
Böreğimizin içini hazırlıyoruz önce,soğanları yemeklik doğrayıp tavaya alıyoruz biraz sıvıyağ ekleyip kavuruyoruz,kıymayı ekliyoruz kıymada kavrulunca alacalı soyulmuş ve minik minik küp şeklinde doğranmış patlıcanları ekliyoruz.Patlıcanlarda kavrulunca salça,tuz ve karabiberini ekleyip birkaç dakika çevirip ocağı kapatıyoruz.Soğuyunca maydanozları doğruyoruz.
Hamurumuz için 4 su bardağı unu hamur kabımıza alıp içine yumurta,tuz,sirke ve 1 kaşık yağı ekliyoruz.Azar azar su ilavesiyle hamuru pürüzsüz bir kıvam alana dek yoğuruyoruz ve biraz dinlendiriyoruz.Dinlenen hamuru bezelere ayırıyoruz.Her bezeyi un yardımıyla açabildiğimiz kadar açıp üzerine sıvıyağ gezdiriyoruz.Kenar kısmına uzunlamasına içimizi yayıyoruz ve çok sıkı olmayacak şekilde rulo sarıyoruz.Ben tepsiye u şeklinde koydum.İçinden artan sıvıyağa yumurta sarısını çırparak ekleyip böreklerin üzerine sürüyoruz ve fırında nar gibi kızarana dek pişiriyoruz.
AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...